Service

Att hitta information om Damixas blandare är nu bara ett klick bort. De flesta uppgifter om produkterna såsom reservdelsritningar, installationsmanualer, måttskisser etc. finns under varje produkt.


Genom att använda sökfunktionen på förstasidan kan du välja om du söker efter produkter inom kök eller badrum. Sen modell, exempelvis 1-grepps blandare, 2-grepps blandare etc.

När du har hittat den produkt du söker efter, kommer du att se en meny ovanför produktens foto såkallad "Teknisk Information". Om du klickar på den kommer alla de skisser och guider visas som finns tillgängliga för denna specifika produkt. Det är möjligt att antingen visa dem direkt på webbplatsen eller hämta dem.

 

Viktig information!

 

Damixa servar defekta produkter genom installatörer och professionell rörmokare. Om du som enskild kund har ett problem med en Damixa produkt, kontakta installatör eller affären där den köptes. För ytterligare information läs avsnittet "Garanti" som finns även här på webbplatsen.

Återkommande frågor

 

Fråga 1:
Hur lång garantitid har jag på min produkt?

Svar 1:
Damixa lovar 5 års garanti på läckage och 2 års garanti om produkten har en defekt. Se våra garantivillkor gällande detta i menyn Service, under rubriken Garanti.


Fråga 2:
Min blandare verkar inte fungerar som den ska, vem kan jag kontakta och vad ska jag göra?


Svar 2:
Det kan finnas flera anledningar till varför din blandare inte fungerar korrekt - det kan bl.a bero på felaktig installation.

Det är alltid en bra idé att kontakta den butik där du köpte produkten. De kommer att ge dig råd om garantin och vägleda dig vad du ska göra härnäst. Alternativt kontakta närmaste Damixa Service Agent.

Fråga 3:
Min termostat verkar bara ge kallvatten, hur kommer det sig?

Svar 3:
Detta kan ha att göra med det filter bakom backventilerna. Ibland kan dessa bli smutsiga på grund av dåligt vattenförhållanden, men du kan rengöra dem och återinstallera dem.

Se Installationsguiden på denna webbplats för information om hur du gör detta för just din produkt.


Fråga 4:
Pipen på min blandare är trög och rör sig inte lika ledigt som den brukar, vad skall jag göra?

Svar 4:

Du kan enkelt göra pipen rörlig igen, om du smörjer o-ringarna med lite silikonfett. Ditt lokala Damixa Service ombud kommer att kunna förse dig med en förpackning siliconfett.

Fråga 5:
Jag har installerat min blandare, och den läcker. Hur löser jag detta på bästa sätt?

Svar 5:

Om det är en ny produkt är det lämpligt att kontakta din lokala Damixa Service Agent. Om det är en äldre produkt, kan problemet lösas genom ett byte av kulan och gummitätningar eller keramik. Detta beror på vilken typ av produkt du har köpt.