Innan du ringer till oss

Återkommande frågor

Fråga 1

Min blandare verkar inte fungerar som den ska, vem kan jag kontakta och vad ska jag göra?

Svar

Det kan finnas flera anledningar till varför din blandare inte fungerar korrekt - det kan bl.a bero på felaktig installation. Det är alltid en bra idé att kontakta den butik där du köpte produkten. De kommer att ge dig råd om garantin och vägleda dig vad du ska göra härnäst. Alternativt kontakta närmaste Damixa Service Agent.

Fråga 2

Min termostat verkar bara ge kallvatten, hur kommer det sig?

Svar

Detta kan ha att göra med det filter bakom backventilerna. Ibland kan dessa bli smutsiga på grund av dåligt vattenförhållanden, men du kan rengöra dem och återinstallera dem. Se Installationsguiden på denna webbplats för information om hur du gör detta för just din produkt.

Fråga 3

Pipen på min blandare är trög och rör sig inte lika ledigt som den brukar, vad skall jag göra?

Svar

Du kan enkelt göra pipen rörlig igen, om du smörjer o-ringarna med lite silikonfett. Ditt lokala Damixa Service ombud kommer att kunna förse dig med en förpackning siliconfett.

Fråga 4

Jag har installerat min blandare, och den läcker. Hur löser jag detta på bästa sätt?

Svar

Om det är en ny produkt är det lämpligt att kontakta din lokala Damixa Service Agent. Om det är en äldre produkt, kan problemet lösas genom ett byte av kulan och gummitätningar eller keramik. Detta beror på vilken typ av produkt du har köpt.  

Servicefilm

Byter ut keramisk insats

Passar många av våra kranar

Byter ut termostaten

Passar til alla Thermixa termostatblandare.

Byter ut keramisk insats

Passar til Arc serie 29 blandare.

Ta bort temperatur-handtaget

Passar til Free 28022

Byter ut lithium batteriet

Passar til Free 28022 og 28020

Byter ut keramisk insats

Passar til G-Type serie 72 blandare.


Service av G-Type termostat-blandaren

Passar til G-Type serie 72 termostatblandare